Program si Activitati

La Miniclub Cristina nu veti gasi banci rigide, ci mese mobile cu scaunele de jur imprejur. Mesele sunt delimitate intre ele de etichete aplicate pe perete, fiecare colt avand materiale didactice specifice unei activitati ( matematica, stiinte, arta, citire, constructii), constituind astfel Centrele de Activitate.

Pe pereti puteti vedea diferite materiale care personalizeaza copiii ( poze, colaje, etc. ) in conformitate cu activitatile copiilor pe ziua sau saptamana in curs. Veti vedea afisate regulile clasei, care sunt stabilite si discutate pentru a fi intelese de comun acord.

Veti intalni materiale vizuale tematice, dar si cele mai recente lucrari ale copiilor.

Centrul de matematica / Jocuri manipulative

Este un centru destinat dezvoltarii capacitatii de perceptie si a motricitatii fine, precum si cultivarii aptitudinilor matematice. Centrul dispune de materiale care incurajeaza dezvoltarea gandirii matematice, precum: forma, figurine, mozaicuri, puzzel-uri, instrumente de masura, figuri geometrice. Jucandu-se cu ele copiii invata sa sorteze, sa clasifice, sa puna corespondenta, sa numere, ajungand pana la operatii simple de adunare si scadere.

Centrul de arta

Acesta este spatiul pentru desen, pictura, colaj, modelaj cu materiale de calitate (plastilina, pasta de modelat, deseuri textile) si instrumente ( foarfeci, creioane, pensule, spatule).

Centrul de materiale de constructie

Este centrul in care copiii dispun de seturi de materiale de constructie speciale, din lemn si plastic, alaturi de forme si accesorii de construit care exerseaza abilitati variate, cum sunt cele manuale, cognitive sau imaginative.

Centrul de citire

Un spatiu care include o biblioteca dotata cu materiale adecvate, diverse si atractive: carti cu imagini sau de povesti, carti simple de stiinta, carti istorice sau de fictiune, alaturi de povestile indragite de copii pe care le proiectam pe perete.

Centrul de stiinte

Este locul in care copiii fac experiente si decoperiri, lucrand atat cu materiale ecologice, din natura, cat si cu instrumente de cercetare (insectare , ierbare, stetoscop, lupe si lanterne, cantare si alte instrumente de masurare). Curiozitatea naturala a copiilor este astfel valorificata. Centrul de stiinte pune la dispozitia copiilor carti, reviste, albume si fotografii care-i motiveaza pentru cunoasterea si descoperirea mediului inconjurator.

Activitatile instructiv-educative sunt desfasurate dupa programa aprobata de Ministerul Educatiei Nationale.

Programul educativ-didactic care se desfasoara in gradinite cuprinde activitati obligatorii si optionale. Activitatile obligatorii in cadrul Miniclub Cristina sunt urmatoarele:

EDUCAREA LIMBAJULUI

  • Dezvoltarea exprimarii orale
  • Educarea unei exprimari orale corecte d. p. d. v. fonetic, lexical si sintactic
  • Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
  • Dezvoltarea capacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris

ACTIVITATI MATEMATICE:

  • Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice
  • Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele
  • Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geometrice (cerc, triunghi, patrat)
  • Utilizarea corecta a unitatilor de masura ( compara lungimea, greutatea, valoarea in bani a unor obiecte)
  • Dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme

CUNOASTEREA MEDIULUI

  • Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator precum si stimularea curiozitatii pentru investigarea acestuia
  • Utilizarea unui limbaj adecvat in prezentarea unor fenomene din natura si din mediul inconjurator
  • Formarea si exersarea unor deprinderi de ingrijire si ocrotire a mediului

EDUCATIE PENTRU SOCIETATE

  • Cunoasterea si respectarea normelor de comportare in societate; educarea abilitatii de a intra in relatie cu ceilalti
  • Educarea trasaturilor pozitive de vointa si caracter si formarea unei atitudini pozitive fata de sine si fata de ceilalti
  • Cunoasterea unor elemente de istorie, geografie, religie care definesc portretul spiritual al poporului roman

ACTIVITATI RECREATIVE

Diverse activitati deconectante dupa momente intense de concentrare

ACTIVITATI ARTISTICO-PLASTICE

  • Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje
  • Realizarea unor corespondente intre diferite elemente de limbaj plastic si obiecte din mediul inconjurator
  • Stimularea expresivitatii si creativitatii prin desen, pictura, modelaj

ACTIVITATI PRACTICE SI ELEMENTE DE ACTIVITATE CASNICA

  • Imbogatirea cunostintelor despre materiale si caracteristicile lor, despre tehnici de lucru
  • Formarea si consolidarea unor abilitati practice specifice nivelului de dezvoltare motrica
  • Dezvoltarea simtului practic si estetic
  • Formarea deprinderilor practic - gospodaresti, folosirea expresiilor si cuvintelor specifice acestora

EDUCATIE FIZICA

  • Cunoasterea deprinderilor igienico- sanitare pt mentinerea starii de sanatate
  • Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar- aplicative
  • Stimularea calitatilor intelectuale, de vointa si afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite

EDUCATIE MUZICALA

  • Formarea capacitatii de receptare a lumii sonore si a muzicii
  • Formarea capacitatilor de exprimare prin muzica